Rozhodli ste sa predať. Vybrali ste si makléra (možno známeho, alebo toho najlacnejšieho). Podpísali ste exkluzívnu zmluvu na 3 mesiace.
Prešiel mesiac. Dva. Ticho. Maklér sa neozýva. Keď mu voláte vy, povie: “Trh stojí, nikto nevolá.” Váš inzerát na portáli je zapadnutý na 5. strane, fotky sú stále tie isté (tmavé), cena sa nemenila.
Začínate byť nervózni. Chceli by ste to dať inej, schopnejšej kancelárii, ale bojíte sa vety v zmluve: “Zmluvná pokuta za predčasné ukončenie.”
Cítite sa ako rukojemník.
Máme pre vás dobrú správu: Nie ste bezmocní. Nečinnosť makléra je dôvod na ukončenie spolupráce. Musíte to však urobiť právne správne.
Tu je návod, ako sa vyslobodiť z nefunkčného vzťahu a zachrániť predaj vašej nehnuteľnosti.
Krok 1: Diagnostika (Je chyba v trhu alebo v maklérovi?)
Maklér sa bude vyhovárať na “zlý trh”. Ako zistíte pravdu? Pozrite sa na inzerát.
-
Sú fotky profesionálne? Alebo sú to tmavé cvaky z mobilu?
-
Je tam cielená online reklama?
-
Je text pútavý?
Ak je odpoveď NIE, chyba nie je v trhu. Chyba je v tom, že maklér do vašej zákazky neinvestuje peniaze. Čaká na zázrak.
Krok 2: Výpoveď vs. Odstúpenie (Ako von bez pokuty)
Väčšina exkluzívnych zmlúv sa nedá len tak “vypovedať” bez dôvodu. Ale dá sa od nich odstúpiť pre porušenie povinností.
-
Pozrite si zmluvu: Čo sa maklér zaviazal robiť? (Inzerovať? Topovať? Reportovať?)
-
Vytknutie vady: Pošlite maklérovi (písomne/mailom) sťažnosť. “Žiadam o report aktivít. Inzerát nie je topovaný. Žiadam nápravu do 3 dní.”
-
Odstúpenie: Ak nápravu nezjedná, máte dôkaz o hrubom porušení zmluvy. Môžete písomne odstúpiť. V takom prípade je nárok na pokutu právne neobhájiteľný.
(Poznámka: Vždy odporúčame konzultovať konkrétnu zmluvu s právnikom.)
Krok 3: “Reštart predaja” (Efekt novej ponuky)
Keď ste voľní, nesmiete urobiť tú istú chybu. Váš byt je teraz na trhu “spálený” (ľudia ho videli mesiace visieť na portáli).
Musíme ho znovu uviesť na trh ako novinku.
V Atte REALITY sa špecializujeme na “záchranné misie”. Náš proces reštartu:
-
Stiahnutie z trhu: Byt musí na pár dní z internetu úplne zmiznúť.
-
Nové vizuály: Urobíme úplne nové fotky (iný uhol, iné svetlo) a Home Staging. Byt musí vyzerať inak.
-
Nová cena/stratégia: Upravíme cenu (často stačí kozmetická zmena) tak, aby sme sa trafili do filtrov kupujúcich.
-
Masívny štart: Spustíme kampaň naraz na všetkých kanáloch (vrátane sociálnych sietí).
Týmto oklameme algoritmy aj psychológiu kupujúcich. Byt vyzerá ako čerstvá novinka, nie ako “ten ležiak, čo nikto nechcel”.
To, že prvý pokus nevyšiel, neznamená, že je váš byt nepredajný. Znamená to len, že mal zlý marketing.
