Panelový byt v Trnave (Družba, Linčianska): Oplatí sa rekonštrukcia za 30 000 € pred predajom, alebo je to pasca?

Vlastníte 3-izbový panelový byt na sídlisku Družba alebo Linčianska. Je v pôvodnom, no zachovalom stave. Umakartové jadro, hliníkové rozvody. A stojíte pred najväčšou dilemou:

  • Scenár A: Vraziť do bytu 30 000 € a 3 mesiace času. Kompletne prerobiť jadro, elektrinu, podlahy. A dúfať, že ho predáte o 40 000 € drahšie.
  • Scenár B: Predať ho tak, ako je. Rýchlo, bez starostí, ale s pocitom, že ste ho možno predali “pod cenu”.

Ako lokálni experti, ktorí na týchto sídliskách predávajú byty každý týždeň, vám môžeme povedať: Scenár A (drahá rekonštrukcia) je takmer vždy finančná pasca.

Toto nie je návod. Toto je analýza, prečo je pre vás predaj v pôvodnom stave oveľa ziskovejší – ak viete, ako na to.

 

Pasca č. 1: Drahá rekonštrukcia, ktorá sa nevráti

Majitelia si myslia, že investícia 30 000 € = nárast ceny o 40 000 €. Realita je iná.

 

1. Prerobíte peniaze

Investujete 30 000 €. Kupujúci však vníma hodnotu vašej rekonštrukcie len na 20 000 €. Prečo? Lebo ste sa netrafili do jeho vkusu.

Vy dáte modernú sivú kuchyňu. Ale kupujúci chcel vidiecku bielu. Z jeho pohľadu je vaša investícia 30 000 € pre neho bezcenná. Bude ju musieť (podľa neho) prerobiť znova.

Radšej by kúpil byt v pôvodnom stave o 25 000 € lacnejšie a spravil si to presne podľa seba.

 

2. Stratíte kupujúcich

Panelákové byty na sídliskách ako Družba alebo Linčianska sú ideálne “štartovacie” byty. Kupujú ich mladí ľudia, ktorí nemajú hotovosť. Majú hypotéku, ktorá im pokryje len kúpnu cenu.

Ak vy zvýšite cenu o 30 000 € (kvôli rekonštrukcii), títo ľudia na byt jednoducho nedosiahnu. Zbytočne ste si zúžili okruh záujemcov.

 

Pasca č. 2: Predaj “ako stojí a leží” (Pasca zlého marketingu)

Dobre, rozhodnete sa predať byt v pôvodnom stave. Upracete, nafotíte to mobilom a dáte na portál s nízkou cenou.

  • Problém: Váš inzerát kričí: “Som starý a škaredý.” Fotky umakartového jadra a starých tapiet prilákajú jediný typ kupujúceho: špekulanta.
  • Výsledok: Ozvú sa vám len ľudia, ktorí hľadajú “zľavu”. Budú vám ukazovať každú chybu a tlačiť vás s cenou ešte nižšie. Vy, frustrovaní, že nikto iný nevolá, nakoniec predáte hlboko pod cenu.

 

Inteligentné riešenie: Predajte “Príležitosť”, nie “Pôvodný stav”

Existuje tretia, oveľa ziskovejšia cesta. Nepredávajte “starý byt”. Predávajte “čisté plátno” a “príležitosť na bývanie s nízkymi nákladmi”.

A presne toto je naša prémiová služba. My nepredávame byt, ako je. My predávame jeho potenciál.

 

Ako to robíme my (Náš proces pre pôvodný stav):

  1. Žiadna rekonštrukcia. Maximálne vypratanie. Byt musí byť úplne prázdny a čistý. Preč so starými skriňami, preč s kobercami. Kupujúci musí vidieť priestor, nie váš starý nábytok.
  2. Home Staging (virtuálny alebo fyzický): Namiesto rekonštrukcie investujeme (my) pár stoviek eur. Buď byt jemne “načančáme” (závesy, vankúše, kvety), alebo…
  3. …VIZUALIZÁCIE! (Naša tajná zbraň) Toto je kľúč. K škaredým fotkám pôvodného stavu priložíme profesionálne 3D vizualizácie, ako môže ten istý byt vyzerať po rekonštrukcii.
    • Kupujúci už nevidí “umakart”. Vidí “budúcu dizajnovú kúpeľňu”.
    • Kupujúci už nevidí “starú kuchyňu”. Vidí “potenciál na prepojenie s obývačkou”.
    • Predávame emóciu a budúcnosť, nie problémový súčasný stav.
  4. Cenová stratégia: Nastavíme cenu presne medzi “pôvodným stavom” a “rekonštruovaným”. Dáme kupujúcemu jasný signál: “Ušetrite 30 000 € oproti prerobenému bytu a za tie peniaze si to spravte podľa seba.”

Predaj bytu v pôvodnom stave je pre vás ako majiteľa tá najlepšia a najrýchlejšia cesta k peniazom – ale len ak je marketingovo a strategicky dokonale zvládnutá.

Vlastníte byt v pôvodnom stave v Trnave (Družba, Linčianska, Zátvor…)? Nerobte unáhlené rozhodnutia o drahej rekonštrukcii. Ozvite sa nám. Prídeme, byt pozrieme a spravíme vám nezáväznú analýzu, či sa vám oplatí viac prerábať, alebo ho predať s našou marketingovou stratégiou.