Najväčšie chyby, ktoré robia majitelia pri predaji nehnuteľnosti v Trnave

(Analýza z praxe, ktorá vám môže ušetriť tisíce eur)

Predaj nehnuteľnosti je pre väčšinu z nás najväčšou finančnou transakciou v živote. Napriek tomu k nemu mnohí majitelia pristupujú s prekvapivou ľahkosťou a dopúšťajú sa chýb, ktoré ich v konkurenčnom trhu, akým je Trnava, stoja nielen čas a nervy, ale predovšetkým tisíce až desaťtisíce eur.

Na základe stoviek úspešných predajov sme pre vás zosumarizovali 4 najčastejšie a najdrahšie chyby, ktoré v našom regióne vidíme každý deň. Berte ich ako varovanie a zároveň ako návod, ako sa im vyhnúť a zabezpečiť, aby bol váš predaj maximálne ziskový.

Chyba č. 1: Emócie a dohady namiesto dát – Smrteľný hriech menom “prestrelená cena”

Toto je chyba číslo jedna. Majiteľ stanoví cenu na základe emócií (“v tomto byte vyrástli naše deti”), potrieb (“potrebujeme presne toľko na nový dom”) alebo podľa inzerátov susedov, ktoré sú na trhu už pol roka. Následne použije nebezpečnú vetu: “Skúsime to dať drahšie, znížiť môžeme vždy.”

Aký je reálny následok?

  • Stratíte “zlaté okno”: Prvých 14-21 dní je kľúčových. Vtedy vašu ponuku vidia všetci najlepší a najmotivovanejší kupujúci. Ak je cena príliš vysoká, títo ľudia vašu ponuku úplne odignorujú. Ani vám nezavolajú.
  • Z nehnuteľnosti sa stane “ležiak”: Po mesiaci bez záujmu sa z vašej ponuky stáva “vydýchaná”. Kupujúci si začnú klásť otázku: “Čo je s tým bytom zlé, keď sa stále nepredal?”
  • Strácate vyjednávaciu pozíciu: Keď po dvoch mesiacoch znížite cenu, každý kupujúci to vidí. Dávate signál, že ste zúfalí. Následne často predáte za cenu ešte nižšiu, ako bola pôvodná reálna trhová hodnota.

Profesionálne riešenie: My nehadáme. Cenu stanovujeme na základe analýzy reálnych predajných cien z katastra z vašej ulice a okolia za posledné 3 mesiace. Naša cenová analýza je vaša poistka proti tejto najdrahšej chybe.

Chyba č. 2: Syndróm “veď si to vedia predstaviť” – Katastrofálna prezentácia

Fotky urobené narýchlo mobilom, v zábere sú osobné veci, neporiadok, tmavé miestnosti. Majiteľ si povie: “Šikovný kupujúci si to predsa vie predstaviť upratané a vymaľované.”

Aký je reálny následok? V dnešnej online dobe 90 % kupujúcich filtruje ponuky podľa fotografií. Ak vaše fotky nezaujmú do 5 sekúnd, váš inzerát preskočia a už sa k nemu nikdy nevrátia. Neporiadok a preplnené miestnosti opticky zmenšujú priestor a vyvolávajú pocit, že nehnuteľnosť je zanedbaná. Kupujúci si nepredstavujú potenciál – vidia len prácu, náklady a dôvody na zníženie ceny.

Profesionálne riešenie: V roku 2025 nepredávate byt, predávate produkt. A produkt musí mať dokonalý obal. Vytvoríme z vašej nehnuteľnosti prémiový produkt, ktorý v kupujúcom vyvolá okamžitú emóciu “TOTO CHCEM!”.

Chyba č. 3: Podcenenie diabla v detailoch – Rizikové zmluvy z internetu

V snahe ušetriť pár stoviek eur si majitelia stiahnu vzorovú kúpnu zmluvu z internetu alebo oslovia právnika, ktorý sa nešpecializuje na reality.

Aký je reálny následok? Toto je najnebezpečnejšia chyba zo všetkých. Zlá zmluva môže spôsobiť:

  • Zamietnutie na katastri: Pre formálnu chybu sa celý proces môže zdržať o mesiace a kupujúci môže stratiť trpezlivosť (a financovanie z banky).
  • Nejasné podmienky: V zmluve nie je presne definované, čo v byte zostáva, alebo kedy presne majú byť odovzdané kľúče, čo vedie k hádkam.
  • Žiadna ochrana vašich peňazí: V zmluve chýba klauzula o bezpečnej úschove kúpnej ceny u notára. Riskujete, že prevediete byt a nikdy neuvidíte svoje peniaze.

Profesionálne riešenie: Každá jedna zmluva, ktorá ide cez nás, je autorizovaná právnikom špecializovaným na reality. Nikdy nedovolíme, aby ste odovzdali kľúče skôr, ako sú vaše peniaze bezpečne uložené v notárskej úschove. Chránime vás pred rizikami, o ktorých ani netušíte, že existujú.

Chyba č. 4: Metóda “zverejniť a čakať” – Pasívny a neviditeľný marketing

Majiteľ si myslí, že stačí zverejniť inzerát na najznámejšom realitnom portáli a práca je hotová.

Aký je reálny následok? Váš inzerát sa po troch dňoch prepadne na piatu stranu, kde ho už nikto nenájde. Oslovíte len malú skupinu ľudí, ktorí práve aktívne hľadajú. Úplne miniete obrovskú masu “pasívnych” kupujúcich, ktorí síce aktívne nehľadajú, ale správne cielená reklama by v nich mohla vzbudiť záujem.

Profesionálne riešenie: My nečakáme, my “lovíme”. Náš marketingový plán je proaktívny. Okrem prémiových pozícií na portáloch využívame cielené kampane na sociálnych sieťach, ktoré vašu nehnuteľnosť ukážu presne definovanej skupine (napr. mladé rodiny žijúce v prenájme v Trnave). Oslovujeme našu databázu investorov. Vytvárame dopyt aktívne.

V trhu, kde kupujúci majú na výber a čas na rozmyslenie, už nie je priestor na chyby. Rozdiel medzi profesionálnym a amatérskym prístupom nie je len v ušetrenom strese, ale v desiatkach tisíc eur vo vašej peňaženke.

Vyhnite sa týmto drahým chybám. Dohodnite si s nami nezáväznú konzultáciu a my vám ukážeme, ako vyzerá profesionálny predajný proces od A po Z. Získajte istotu, že váš predaj bude nielen bezproblémový, ale aj maximálne ziskový.