Prečo 90 % realitných inzerátov v Trnave nikto nevidí (A ako my hľadáme kupcov inak)

Predstavte si situáciu: S fotografom ste strávili dve hodiny, byt ste dokonale upratali. Váš maklér (alebo vy sami) napísal skvelý text a zavesil ponuku vášho krásneho 3-izbového bytu na Kopánke na všetky realitné portály.

Prvý deň je váš inzerát na prvej strane. Super. Tretí deň je na strane štyri. Po týždni je na strane deväť, stratený medzi desiatkami ďalších ponúk.

Telefón mlčí. Začínate byť nervózni. Je cena príliš vysoká? Je s bytom niečo v neporiadku?

Problémom s najväčšou pravdepodobnosťou nie je váš byt. Problémom je zastaraná marketingová metóda, ktorú bohužiaľ stále používa väčšina predávajúcich a realitných maklérov. Je to metóda, ktorú voláme “Zaves a modli sa” (Post and Pray).

 

Pasívny marketing: Prečo Topreality a Bazoš nestačia

Tradičný realitný marketing na Slovensku je pasívny. Spolieha sa na to, že kupujúci sám od seba:

  1. Vie, že chce kúpiť byt.
  2. Vie, že ho chce kúpiť práve v Trnave.
  3. Aktívne pôjde na portál (napr. Topreality, Nehnuteľnosti.sk) a bude listovať ponukami.

Problém? Týmto oslovujete len zlomok trhu – tzv. “aktívnych lovcov”.

Úplne vám uniká obrovská, oveľa väčšia skupina “pasívnych” alebo “budúcich” kupujúcich. Napríklad:

  • Manželský pár v 2-izbovom byte v bratislavskom Ružinove, ktorému sa práve narodilo dieťa a začína premýšľať o väčšom bývaní v pokojnejšej Trnave.
  • Mladý IT špecialista, ktorý síce aktívne nehľadá, ale ak by na neho “vyskočila” ponuka vášho bytu, zaujala by ho ako investícia.
  • Rodina, ktorá si práve v Google zadala “hypotekárna kalkulačka” alebo “úrokové sadzby 2025” a je v úplne prvej fáze rozhodovania.

Títo ľudia váš inzerát na 9. strane realitného portálu nikdy neuvidia.

 

Čo v realite znamená byť “Google Partner”?

Tu prichádza na rad moderný, aktívny marketing. A to je naša DNA v Atte REALITY.

Status “Google Partner” nie je len pekné logo na našom webe. Je to oficiálna certifikácia od Google, ktorá potvrdzuje, že sme experti na digitálnu reklamu. Znamená to, že namiesto pasívneho čakania ideme a aktívne hľadáme kupcov pre vašu nehnuteľnosť tam, kde trávia svoj čas.

Namiesto toho, aby sme čakali, kým kupujúci nájde nás, my nájdeme jeho. Ako?

 

1. Cielime na skutočný zámer (Google Search)

Keď niekto hľadá “3-izbový byt Trnava kúpa” alebo “novostavba Trnava”, vieme sa mu zobraziť na prvých miestach vo vyhľadávaní Google. Zasiahneme ho presne v momente, keď prejavil zámer – často ešte predtým, ako vôbec stihol otvoriť realitný portál.

 

2. Nachádzame “skrytých” kupujúcich (Google Display Network)

Toto je naša najsilnejšia zbraň. Vieme ukázať cielenú, vizuálne príťažlivú reklamu (banner) na váš byt ľuďom po celom slovenskom internete.

Praktický príklad: Predávame váš 3-izbový byt v Trnave. My vieme našu reklamu zacieliť napríklad na človeka, ktorý:

  • Je fyzicky v Bratislave (napr. v tom Ružinove).
  • Má 30-40 rokov.
  • Má deti.
  • A práve si číta článok o úrokových sadzbách na SME.sk alebo pozerá video o sťahovaní na YouTube.

Tomuto človeku sa zobrazí reklama na váš byt. Zrazu vidí riešenie svojho problému (malý byt v Bratislave) skôr, ako ho vôbec začal aktívne hľadať. Vytvorili sme dopyt.

 

3. Sila pripomínania (Remarketing)

Stalo sa vám, že ste si pozerali nejaký produkt a ten vás potom “prenasledoval” na iných weboch? Tomu sa hovorí remarketing.

Ak si niekto pozrie váš byt, ale hneď nezavolá (možno bol v práci, možno váha), my sa mu vieme nasledujúce dni jemne a nevtieravo pripomenúť. Či už bude na Facebooku, čítať si správy alebo v Gmaili. Udržiavame vašu ponuku v jeho mysli.

 

Marketing nie je náklad. Je to investícia do vyššej ceny.

Rozdiel medzi pasívnym a aktívnym marketingom je priepastný:

  • Pasívny marketing (len portály): Máte 5 vážnych záujemcov. Ste pod tlakom, aby ste dali zľavu, lebo ďalší už nemusia prísť.
  • Aktívny marketing (Google + Portály): Máme 15 vážnych záujemcov. Záujemcovia sú pod tlakom, aby dali najlepšiu ponuku, pretože vedia o konkurencii.

Provízia realitnej kancelárie nie je poplatok za “zavesenie inzerátu”. V Atte REALITY si platíte za sofistikovaný marketingový stroj, ktorý aktívne generuje dopyt. Tento prístup nám umožňuje predať vašu nehnuteľnosť nielen rýchlejšie, ale často aj za výrazne vyššiu cenu, ktorá pohodlne pokryje náklady na našu províziu.

Samotný marketing je len jednou fázou úspešného predaja. Ak chcete vidieť celý obraz, prečítajte si náš hlavný článok: Kompletný sprievodca predajom bytu v Trnave (2025).

 

Záver a výzva (CTA)

Nenechajte svoj inzerát zmiznúť na deviatej strane. Ak chcete pri predaji bytu v Trnave alebo Bratislave využiť silu dát a moderných technológií na dosiahnutie najlepšej ceny, potrebujete viac ako len inzerát. Potrebujete stratégiu.

Chcete vedieť, akú konkrétnu marketingovú stratégiu by sme zvolili pre predaj vašej nehnuteľnosti? Začnime tým, že spoznáme jej reálnu hodnotu.

Kliknite sem a získajte nezáväzný odhad trhovej ceny.