Prečo inzerát na realitnom portáli nestačí? (Marketingový plán, ktorý nájde kupcu mimo bežných webov)

Pri výbere realitnej kancelárie počúvate dookola to isté: “Zabezpečíme profesionálne fotky a topovanie na všetkých hlavných portáloch.” Pred dvoma rokmi, keď sa predal akýkoľvek byt za týždeň, to možno stačilo. Dnes, keď je trh v Trnave a Bratislave náročnejší a kupujúci si viac vyberajú, je táto stratégia žalostne málo.

Je to pasívne čakanie. Maklér zverejní inzerát a čaká, že sa kupujúci “snáď” ozve.

My v Atte REALITY veríme, že čakanie nie je stratégia. Je to prežitok. Našou prácou nie je len “zavesiť inzerát”. Našou prácou je aktívne nájsť kupujúceho. A na to používame najsilnejší marketingový nástroj na svete, ku ktorému má prístup len hŕstka certifikovaných agentúr.

Vysvetlíme vám rozdiel medzi pasívnym “topovaním” a naším aktívnym “marketingovým lovom”.

Ak hľadáte kompletný návod na celý proces predaja, prečítajte si náš hlavný článok: Ako predať nehnuteľnosť v roku 2025: Kompletný sprievodca (Trnava & Bratislava).

 

Mýtus “Topovania”: Pasívne čakanie v mori konkurencie

Čo vlastne znamená “topovanie” inzerátu? Je to zaplatená služba realitnému portálu, aby sa váš byt na pár hodín alebo dní posunul na prvé priečky vo vyhľadávaní.

Problém? Robia to všetci.

  1. Bojujete v “červenom oceáne”: Váš krásne pripravený 3-izbový byt v Petržalke je zrazu zobrazený medzi ďalšími päťdesiatimi 3-izbovými bytmi v Petržalke. Pre kupujúceho sa stávate len ďalšou položkou v zozname. Jediné, v čom môžete súťažiť, je cena.
  2. Zasiahnete len “portálových” kupujúcich: Spoliehate sa len na ľudí, ktorí aktívne a opakovane navštevujú konkrétny realitný portál. Čo ak je váš ideálny kupec niekde inde?
  3. Je to krátkodobé: Hneď ako váš “topovací” kredit vyprchá, inzerát opäť padá na piatu stranu a stáva sa neviditeľným.

“Topovanie” nie je marketingová stratégia. Je to len platenie výpalného portálu za dočasnú viditeľnosť.

 

Realita správania kupujúceho: Kde sa začína skutočné hľadanie?

Zamyslite sa nad tým, ako hľadáte čokoľvek dôležité vy. Nejdete hneď na špecializovaný portál. Idete na Google.

Kupujúci dnes hľadajú takto:

  • “3 izbový byt Trnava Kopánka balkón”
  • “predaj bytu Bratislava Ružinov tichá lokalita”
  • “novostavba Biely Kostol cena”
  • “ako predať byt a kúpiť dom”

Kupujúci sú v tzv. “prieskumnej fáze”. Ešte nie sú rozhodnutí pre konkrétny inzerát, ale aktívne hľadajú riešenie svojho problému. A presne tu ich musíme zachytiť.

 

Naša stratégia: Aktívny “lov” (Ako funguje náš Google Marketing)

My nečakáme, kým kupec príde na portál. My ideme za ním.

Ako certifikovaní Google Partneri máme nielen prístup k pokročilým nástrojom, ale aj overené know-how, ako ich efektívne využiť pre realitný trh. Náš tím je na tieto kampane plne certifikovaný.

 

1. Zásah vo vyhľadávaní Google (Chytíme ich pri “zámere”)

Keď potenciálny kupec zadá do Googlu “predaj bytu Trnava Prednádražie”, vieme zabezpečiť, aby sa mu na jednom z prvých miest zobrazila priamo vaša nehnuteľnosť. Nie portál ako celok, ale priamo váš byt. Tým preskakujeme všetku konkurenciu a dostávame sa k nemu ako prví.

 

2. Cielené kampane (Zasahneme tých správnych)

Náš marketing nestrieľa “nablízko”. Vieme kampane presne zacieliť. Ak predávame luxusný 4-izbový byt v centre Trnavy, nebudeme ho zobrazovať študentom hľadajúcim prenájom. Vieme kampaň zamerať na ľudí v produktívnom veku, s vyšším príjmom, ktorí prejavili záujem o kúpu nehnuteľnosti v danej lokalite.

 

3. Remarketing (Slušné pripomenutie sa)

Toto je extrémne silný nástroj. Záujemca si pozrie váš byt na našom webe, ale z nejakého dôvodu odíde (zavolá mu šéf, dieťa…). Náš systém mu neskôr, keď si prezerá napríklad spravodajský web alebo Youtube, decentne pripomenie vašu ponuku: “Ešte stále hľadáte byt v Trnave? Táto ponuka je stále aktuálna.”

Udržiavame tak váš byt v jeho mysli.

 

Prečo je to lepšie ako videá a 3D prehliadky?

Možno sa pýtate, prečo nerobíme drahé videoprodukcie a virtuálne 3D prehliadky, ktoré sú teraz “v móde”. Odpoveď je strategická.

Virtuálna prehliadka dáva kupujúcemu falošný pocit, že byt “už videl”. Umožňuje mu odmietnuť vašu nehnuteľnosť z pohodlia gauča, pretože sa mu na videu “nepáčila farba steny” alebo sa mu zdal “nejaký tmavý”.

My veríme, že byt sa predáva emóciou a atmosférou. A tú zažijete len na osobnej obhliadke.

Našou filozofiou je, že marketing (Google Ads) má za úlohu priviesť na obhliadku maximálny počet kvalifikovaných záujemcov. A osobná obhliadka (ktorú vedieme my) má za úlohu byt predať. Preto sú naše Google kampane oveľa efektívnejšie – ich cieľom nie je zabaviť, ale priviesť reálneho kupca k vám domov.

 

Zhrnutie: Spojenie svetov pre maximálny zisk

Aby sme boli spravodliví, realitné portály nie sú zlé. Sú dôležitou súčasťou skladačky. My ich však nepoužívame ako hlavný nástroj, ale ako “pristávaciu plochu”.

Náš víťazný plán vyzerá takto:

  1. Príprava: Špičkový home staging a profi fotky.
  2. Základňa: Perfektne pripravený inzerát na našom webe a kľúčových portáloch.
  3. Akcelerátor (Náš Google Marketing): Aktívne “lovíme” kupujúcich po celom internete a privádzame ich k vášmu inzerátu.
  4. Filter: Profesionálne preveríme každého záujemcu, aby sme vám šetrili čas.
  5. Predaj: Vedieme osobnú obhliadku, kde sa byt reálne predá.

Položte si otázku: Chcete makléra, ktorý bude pasívne čakať, kým niekto zavolá na “topovaný” inzerát? Alebo chcete certifikovaného marketingového partnera, ktorý pre vás aktívne “preloví” celý internet a nájde toho správneho kupca?

Ak zvažujete predaj bytu v Trnave alebo Bratislave a chcete preň ten najefektívnejší marketing na trhu, ozvite sa nám. Radi vám nezáväzne ukážeme, ako by naša stratégia vyzerala priamo pre vašu nehnuteľnosť.